728x90 AdSpace

­
Selangor
14 Januari 2013

KETIDAKADILAN UMNO/BARISAN NASIONAL ???



Pasca Himpunan Taik #KL112 menyaksikan pelbagai ulasan dan pandangan terutamanya dari segi kehadiran ke himpunan tersebut. Ada yang mengatakan 75,000 orang, ada yang kata 100,000 orang, ada yang kata 150,000 orang dan ada juga yang meroyan mengatakan 500,000 orang. Tentu matematik para penganggar Pakatan Haram gagal sewaktu SPM dahulu. ( senyum tak perlu kata apa-apa). Anggaran para cerdik pandai matematik telahpun merumuskan bahawa kehadiran ke himpunan taik ini adalah dari 40,000 hingga 45,000 sahaja. (jauh beno dari jangkaan 1 juta).

Editlah lagi......
Dari segi pecahan kaum pula, dilihat kaum Melayu memonopoli himpunan taik ini. Kaum Melayu mewakili 50 % manakala kaum Cina 20 %, India 7 % dan Sabah/Sarawak 3 %. Baki 20 % mewakili Polis / DBKL / Wartawan tempatan dan asing / bloggers pro BN dan PR serta pelancong asing / orang awam yang hendak membeli belah di hujung minggu. 

Cuma disini SS bukanlah berniat nak ulas Himpunan Taik #KL112 yang tak berapa nak berjuta dari segi kehadirannya. Yang tak berjaya tu, tak berjayalah. (APTB). 

MeloyaKini telah mengeluarkan artikel " Mengapa ada kanak-kanak di Himpunan Najib". (niat untuk memburukkan kerajaan UMNO/BN.)


Baca disini

Lalu bermacam-macam komen dikeluarkan oleh pencacai-pencacai Pakatan Haram yang menuduh UMNO/BN tidak adil terhadap himpunan taik. (itulah orang suruh belaja, korang memperbodohkan diri hadir ke himpunan taik ni. Bangang tak bertempat)

Mereka tidak boleh membezakan himpunan yang teratur dengan protokolnya dengan 'himpunan' yang carca marba yang tidak tahu hala tujunya. Harus mereka ketahui, program PM merupakan program yang telah diatur dengan tertibnya di dalam kawasan tertentu dengan objektif yang berniat baik sedangkan program mereka hanyalah untuk mengharu birukan negara dengan membuat provokasi terhadap pihak penguatkuasa dan kerajaan yang sah agar pihak berkuasa mengambil tindakan dan bolehlah mereka menuduh polis dan kerajaan zalim terhadap mereka. (apa jenis pemikiran lah puak-puak ni).







Sebenarnya perkataan 'Himpunan' yang digunakan Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang tidak kena pada bahasanya. 'Himpunan' kah yang dimaksudkan jika memerlukan peserta untuk berarak dari satu tempat ke satu tempat sambil membawa plakad dan poster. Seharusnya mereka menggunakan perkatan 'PROTES JALANAN #KL122.

40,000 ORANG BUKAN MEWAKILI 28 JUTA RAKYAT MALAYSIA
40,000 ORANG ADALAH AHLI MEREKA YANG DIPAKSA HADIR
40,000 ORANG ADALAH MEREKA YANG DIPERBODOHKAN PEMIMPIN MEREKA

JANGAN GUSAR NAJIB RAZAK
HIMPUNAN TAIK TAK AKAN DAPAT MENANDINGI HIMPUNAN UMNO
KIRANYA KAU TIUP SEMBOYAN 
LEBIH DARI ITU KITA AKAN TURUN
JANGANKAN STADIUM MERDEKA
STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL PUN AKAN KITA TAWAN


SIAPA ADA IKUT SENAMAN BONTOT DI DATARAN PJ ?


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 komen:

Catat Ulasan

Item Reviewed: KETIDAKADILAN UMNO/BARISAN NASIONAL ??? Rating: 5 Reviewed By: Save Selangor